امروز فرصتی پیش امد تا نگاهی دیگر به کتاب "وسائل الشیعه " شیخ حر عاملی، بیندازم . از آنجایی که ذهنیت اخیرم در مطالعاتم موضوع خانواده و ... اینها بود این شد کمی جهت جستجو را به همین سمت هدایت کردم . جلدی که قسمت هایی از اون را مطالعه کردم جلد 14 و کمی هم جلد 15 این کتاب ارزشمند بود .
3 مورد حدیث بیشتر نظرم رو جلب کرد که احساس میکنم بیشتر مورد نیاز هستند تا هم سن و سال های جوانم به اونها توجه کنند .این 3 مورد عبارتند از :

قال النبّی (ص): اِنّما المَراةُ لُعبةٌ مَن اتّخذها فلا یُضبها(وسایل الشیعه جلد 14 ص 119)
پیامبر گرامی فرمود: زن لعبت است، هر کسی زن گرفت او را ضایع نگرداند. ( لعب به معنی دلبر و معشوق )

قال النبّی (ص): من تزوج امراة لمالها وکله الله الیه، و من تزوجها لجمالها رای فیها ما یکره، و من تزوجها لدینها جمع الله له ذلک.(وسائل الشیعه، ج 14، ص 31)
هر که با زنی به خاطر مالش ازدواج کند، خداوند او را به مال وی واگذار می‏کند، و هر که با او به خاطر جمال و زیبائی‏اش ازدواج نماید، در او چیزی را که خوشایند او نیست، خواهد دید، و هر که با وی به خاطر دینش ازدواج کند، خداوند تمامی این مزایا را برای او جمع می‏کند.

قال امیرالمؤمنین علی علیه السلام:لا تغالوا بمهور النساء فتکون عداوة.(وسائل الشیعه، ج 15، ص 11)
مهریه زنها را سنگین نگیرید که موجب کدورت و دشمنی گردد.

دقت کنیم که زوج ها برای آرامش بخشی به یکدیگر در وهله اول باید نیازهای یکدیگر را بشناسند و سعی بر ارضای نیازهای یکدیگر کنند.محبت به همسر و احترام به او را از یاد نبریم ...

Comments (0)